Aquest 2ntrimestre treballarem:
========================================
Què ens explica aquesta història?
Quina és la causa del problema?
Els dos protagonistes són conscients del problema?
Per què creus que tot s’acaba complicant?
Com creus que haurien d’haver actuat?
Com acaba la història?
Has vist o has viscut alguna situació semblant?
Creus que s’hagués solucionat abans si haguessin parlat?
-Què explica aquesta història?
-Quin és el problema?
-Creus que el camaleons guanyen alguna cosa mentre es barallen?
-Creus que en perden alguna? Quina o quines?
-Hi ha un personatge clau en el desenllaç d’aquesta història. Qui és? Quin paper hi juga?
-Explica el que fan els camaleons quan seuen a parlar?
-Comparteixen o distribueixen el menjar?
-Qui creus que ha guanyat al final d’aquesta situació?
-A la nostra vida quotidiana, hi ha situacions semblants?
-T’agrada el final d’aquesta història?
-Amb quin animal et sents més identificat? Per què?
Desprès tria un o dos vídeos d'aquestes pàgines i explica als teus companys quin valor o valors ens mostra:
http://natibergada.cat/curts-per-treballar-valors
http://blocs.xtec.cat/recursosee/resolucio-de-conflictes/
=========================================================
“Què
en sabem dels primers auxilis”
La
vostra tasca serà elaborar, en grups de 4 persones, un petit Manual
de Primers Auxilis
i un póster
de la Reanimació
Càrdiopulmonar,
per després penjar-lo per l’escola, així tothom qui ho llegeixi
n’aprendrà una miqueta de la vostra recerca.
Passes
a seguir:
1.-El
primer de tot que heu de fer és triar un coordinador, que
supervisarà en tot moment que tothom faci la seva feina.
2.-Per
parelles,
heu de fer el Joc
Interactiu de Primers Auxilis
de la Creu Roja. Amb aquest joc ja us aproximeu molt a tots els
conceptes bàscics de Primers Auxilis, anoteu-los en una llibreta,
després us serviran.
3.-Busqueu,
llegiu, analitzeu...i transformeu
tota la informació
presentada en les pàgines webs referides en l’apartat de recursos,
i redacteu, elaboreu un Manual
Bàsic de Primers auxilis.
Creació
del Manual,
amb els següents apartats:
- Concepte de primers auxilis, emergència i urgència. Actuació per seguir en cas d’accident:P.A.S.
- Exploració i valoració de l’accidentat.
- La farmaciola de primers auxilis
- Les hemorràgies. Concepte, classificació, gravetat i actuació bàsica.
- Ferides i cremades. Concepte, classificació, actuació i tractament.
- Extracció de cossos estranys. Maniobra de Heimlich.
- Traumatismes de l’aparell locomotor: fractura, esquinç, luxació i distensió muscular. Concepte, gravetat i actuació bàsica de cadascun d’ells.
- Trastorns respiratoris i cardíacs: crisi asmàtica, asfixia, ofegament, crisi d’ansietat, aturada cardíaca.
- Aturada respiratòria i/o cardíaca: Reanimació cardiopulmonar (R.C.P) en l’adult i el nen.
-
Acompanyeu
sempre les explicacions amb imatges...la creativitat millora el
producte!
4t.-
Creació
del Póster de la Reanimació Càrdiopulmonar (RCP) (l’anterior
apartat 9 del manual):
-
Format: DIN-3 i fet en
ordenador.
-
Ha de ser molt visual
i gràfic, amb imatges. Recordeu que els penjarem per l’escola!
-
Atenció!
Si escriviu el text simultàniament en català
i anglès,
tindreu una puntuació adicional d’un punt!
ALTRES
ORIENTACIONS :
-
L’apartat 1 i 2 l’heu de fer tots els components del grup.
- Els
apartats 3 i 4 els podeu repartir entre vosaltres, en funció dels
vostres interessos, el que més us agradi. Un de vosaltres però,
haurà de ser el coordinador
del projecte!
- Recordeu que un cop feta la feina, TOTS els components del grup heu de saber tots els conceptes del treball, revisar la presentació, faltes d’ortografia...del póster i del Manual. El producte final és cosa de tots!
RECURSOS PER A CONSULTAR:
Guia primers auxilies Samur
http://www.iesberenguer.net/departaments/educaciofisica/1bat/sos.pdf
Imatges primers auxilis
AVALUACIÓ
El professor/a avaluarà el manual de la següent manera:
MANUAL DE PRIMERS AUXILIS
|
PUNTS (nota) | TOTAL |
Conceptes | 7 punts | 10 PUNTS |
Presentació i creativitat | 3 punts |
PÓSTER DE LA REANIMACIÓ CÀRDIOPULMONAR
|
PUNTS (nota) | TOTAL |
Conceptes | 4 punts | 10 PUNTS |
Creativitat | 6 punts | |
========================================
Aquest 1r trimestre treballarem:
55 curts per treballar els valors
ELS VALORS DINS L'AULA
======================================
LA CONVIVÈNCIA
*Creus que el llop estava content amb el primer treballa que tenia?
*Per què creus que el llop volia treballar amb les ovelles?
*Per què va canviar de pensament quan va començar a treballar?
*Al final el llop comet un error i el fan fora, creus que li sap greu?
*Creus que val la pena portar-se bé?
*Quines coses pots aconseguir tu si et portes bé?
=================================
Joc sobre la integració
Aquest 3r trimestre treballarem:
L'autoestima i l'autosuperació
USA EL COCO
LA CIGARRA Y LA HORMIGA (Quien siembra, recoge...)
============================================================================
Cacure San Valentine
Todo en esta vida requiere un esfuerzo, usa el coco ante los problemas y, si quieres y te lo propones, al final podrás conseguirlo.
==================================================
Aquest 2n trimestre estudiarem la justícia i els drets dels infants a través d'aquesta webquest:
* Educamos para la Paz
====================================================================
Aquest 1r trimestre estudiarem les EMOCIONS a través del llibre Emocionario.
Estem
investigant sobre les emocions, què són i perquè ens serveixen. En
particular treballarem les que més ens cridin l'atenció, les més
properes o les que més ens preocupen. Treballarem en gran grup per dur a
terme debats, en petit grup per fer presentacions, per parelles o
individualment, visualitzarem vídeos per fer comentaris,...
Què són?
és una reacció del nostre cos davant un estímol exterior. sol ser una reacció afectiva, intensa i breu cap a una situació inesperada.
Per què serveixen?
Són necessàries per sobreviure, saber reconéixer les emocions en el moment que es produeixen ens permet tenir un coneixement i un autocontrol sobre nosaltres mateixos.
A continuació s'explica per a cada emoció la situació des de la qual es desencadena i la resposta social necessària:
- Por: sorgeix davant el perill. La reacció requerida és demanar ajuda, protecció.
- Ràbia: sorgeix davant la injustícia. La reacció requerida és posar límits, dir-ho i demanar un canvi.
- Tristesa: sorgeix davant una pèrdua, ajuda a poder elaborar-la. La reacció necessària és demanar consol.
- Alegria: desde riure, fins el plaer. Permet el manteniment de la motivació per a seguir fent quelcom. La reacció social és compartir-la.
Hi ha molts tipus d’emocions, però totes són una barreja de les anomenades emocions bàsiques. A grans trets, podem categoritzar les emocions en quatre grups:
• Les emocions Positives: alegria, amor, humor, felicitat …
• Les emocions negatives: por, ira, ansietat, vergonya, tristesa, aversió …
• La emocions Ambigües: sorpresa, compassió, esperança …
GRADACIÓ de les EMOCIONS:
- Irritació-odi-ira.
- Alegria-entusiasme-eufòria.
- Gelosia-remordiment-culpa.
No
hi ha emocions bones ni dolentes, parlem en tot cas d’emocions
positives quan ens produeixen benestar i d’emocions negatives quan ens
produeixen malestar. És vital atendre a totes i cadascuna d’elles ja
que actuen com a indicador, com a avís, com a senyal tant en positiu
com en negatiu.
Per
aprendre una mica més sobre les emocions aquí teniu una presentació en
flash sobre les emocions bàsiques: por, amor, tristesa, alegria i ràbia.
Només cal que aneu a l'enllaç per accedir al recurs. Així podreu identificar les característiques de les emocions.
ENLLAÇOS
EMOCIONS BÀSIQUES: http://www.educaixa.com/microsites/KitsCaixa_valores/emocions%20basiques/index.html
EMOCIONS AGRADABLES: http://www.educaixa.com/microsites/KitsCaixa_valores/emocions%20agradables/index.html
EMOCIONS PERTURBADORES: http://www.educaixa.com/microsites/KitsCaixa_valores/emocions%20pertorbadores/index.html
ALTRES EMOCIONS PERTURBADORES: http://www.educaixa.com/microsites/KitsCaixa_valores/altres%20emocions%20pertorbadores/index.html
Identifiquem
les emocions en nosaltres mateixos perquè ens generen una reacció
fisiològica, una reacció conductual i una reacció cognitiva.
- Reacció fisiològica: sudoració, mal de panxa, galtes vermelles, tremolors,...
- Reacció conductual: quedar-se en blanc, assegut, fugir, aturat,parlar molt ràpid, quedar-se mut...
- Reacció cognitiva: no saber qué fer, por a fer-ho malament,
I
les identifiquem en els altres a través del llenguatge verbal i del
llenguatge no verbal. Conèixer la dinàmica del llenguatge corporal ens
permetrà distingir les emocions veritables de les emocions fingides o
manipulades. Atenent a la màxima “una imatge val més que mil paraules”
el que podem observar a través de la comunicació no verbal va a
transmetre’ns molta més informació sobre l’estat emocional dels altres.
Identificar els moviments corporals, els moviments oculars i els moviments de cap i coll, ens proporcionaran una gran quantitat d’informació de l’estat emocional de les persones amb les que interactuem diàriament.
Identificar els moviments corporals, els moviments oculars i els moviments de cap i coll, ens proporcionaran una gran quantitat d’informació de l’estat emocional de les persones amb les que interactuem diàriament.
Ha estar molt divertit estudiar les emocions i después fer una presentació per parelles.
ResponEliminaMOLT CHULO!!!
Si Noaaaa15 ha estat molt divertit.
ResponEliminaY la presentacio tambe.
Molaaaaaaaaa.
Eliminaa que si
EliminaAra he entrat per fer la feina de valors,Teo,Noa,i Nesto pensau que heu de fer la feina a casa val
ResponElimina